Пеннінг - Послання до римлян

Пеннінг - Послання до римлян
«Народна Біблія» е саме тим, про що нам говорить її назва — Біблією для народу. Вона включає повний текст Святого Письма за відомою версією New International Version. У коментарі, який подається нижче групи біблійних віршів, міститься ряд біографічних та історичних відомостей разом із поясненнями до тексту.
 
Авторами «Народної Біблії» виступають мужі ученості й глибокого практичного проникнення з накопиченим упродовж багатьох років досвідом викладання та пастирського проповідництва. Вони намагалися уникати професійного жаргону, котрим обмежено стільки серій коментарів для професійних біблієзнавців.
 
Вагомою рисою книг даної серії є їхня Христоцентричність. Ісус сам проголосив це, говорячи про Писання Старого Заповіту: «Дослідіть-но Писання..., — вони ж свідчать про мене!» (Ів. 5:39). Кожен том «Народної Біблії» звертає нашу увагу на Ісуса Христа, адже Він є центром усієї Біблії. І лише Він є нашим Спасителем.
 
Також, де це є необхідним, до коментарів подаються карти, ілюстрації та археологічний матеріал. Для сприяння читачеві в пошуку потрібного місця кожну з книг оснащено колонтитулами.
 
Дану серію коментарів було започатковано комісією з питань християнського книгодруку при Вісконсинському Євангельсько-Лютеранському Синоді.
 
І ми молимося про те, щоби ця наша спроба могла тривати так само плідно, як і почалася. Ми присвячуємо ці томи на славу Божу, Його ж людям — на добро.
 

Армій Пеннінг - Послання до римлян - Народна Біблія

 
Переклад і видавництво цієї книги здійснено Фундацією «Лютеранська Спадщина».
Київ — 2006
 

Армій Пеннінг - Послання до римлян - Народна Біблія - Зміст

 
Переднє слово редактора           
Вступ до коментарів на Послання до римлян           
Частина 1
Вступна частина листа (1:1-15)           
Частина 2
Тема послання: праведність, що походить від Бога (1:16,17)           
Частина З
Неправедність усіх людей (1:18-3:20)           
Частина 4
Зарахована праведність: виправдання (3:21-5:21)
Частина 5
Праведність у християнському житті: освячення (6:1-8:39)           
Частина 6
Божа праведність по відношенню до «Ізраїля» (9:1-11:36)
Частина 7
Дійсна праведність (12:1-15:13)           
Частина 8
Праведність розділена з іншими (15:14-33)
Частина 9
Заключна частина (16:1-27)
 

Армій Пеннінг - Послання до римлян - Народна Біблія - Вступ до коментарів на Послання до римлян

 
Перший вірш Послання до римлян — фактично його перше слово повідомляє нам про Павлове авторство цього ґрунтовного, вичерпного листа. Формулювання в його межах також виступають на підтримку даного висновку, адже сам автор називає себе «Апостолом поган» (11:13). Більше того, масштаби місіонерської праці автора, «від Єрусалима й околиць аж до Ілліріка» (15:19), відповідають тому, що книга Дій говорить нам про видатне служіння Апостола Павла.
 
Час і місце
 
Дату написання Павлом Послання до римлян можна визначити з відносною точністю шляхом складання докупи частинок доказів, що лежать в основі самого документа. В часи написання Римлян Павло збирався повернутися до Єрусалима з пожертвами від християн, які було зібрано з поган, для потребуючих єврейських віруючих в Єрусалимі (15:25, 26). З книги Дій та листів до коринтського листування нам відомо, що ці зібрання коштів мали місце під час третьої місійної подорожі Апостола Павла, яку зазвичай датують 53-57 р. по Р.Х.
 
Значна частина цієї місійної подорожі припадала на Павлове перебування в Ефесі та Малій Азії. І зрештою, після свого трирічного перебування в Ефесі, Павло вирушає сушею через Македонію та Грецію, збираючи дорогою пожертви від різних громад. Останньою зупинкою в його мандрівці через Македонію та Грецію мав би стати Коринт. Тому коли Павло пише римлянам: «А тепер я йду до Єрусалима» (15:25), — то, швидше за все, він це робить у Коринті.
 
Ще у своїх листах до коринтян Павло пообіцяв пробути якийсь час у Коринті, а може, й навіть перезимувати там з ними (1 Кор. 16:6). І, схоже, цей замисел щодо апостольської участі таки було здійснено (Дії 20:2, 3). Можливо, саме тому Павло й написав цього листа до римлян із Коринту за зиму або ранню весну 57 року по Р. X.
 
Потреба
 
Немає сумнівів у тому, що Павло з радістю вирушив би прямо з Коринту до римлян. Вже багато років він прагнув їх провідати (1:13), але доти йому було перешкоджувано в реалізації його наміру. Ускладнюючим же чинником аж до тих пір було Павлове Богом дане призначення сіяти добру звістку в найбільш населених міських центрах Малої Азії та Південно-Східної Європи — у таких містах, як Ефес у Малій Азії, Филипи та Колоси в Македонії, а також Коринт у Греції. Однак тепер, коли цю роботу повністю завершено (15:19; 22-24), Павло може думати і про те, як зосередити свою увагу на інших землях. І він негайно ж бере курс на Захід—до Риму та за його околиці, з Іспанією включно.
 
Лише одне-єдине окреме завдання стояло перед Апостолом, а саме: передача пожертв для нужденної християнської бідноти в Єрусалимі (15:25). Отже, з причини цієї затримки, готуючись до такого довгоочікуваного візиту до Риму, Павло висилає поперед себе листа, якого ми погодилися назвати Посланням до римлян.
 
Інша, не менш важлива деталь полягає в одночасній відправці Павлом листа до християн у Римі. Він вже мав добрий досвід посильного листоноші. Пригадайте, що за часів Павла поняття міжнародного поштового зв’язку просто не існувало. І якщо ви захотіли б надіслати листа своєму товаришеві, що знаходиться далеко від вас, вам би довелося шукати мандрівника, котрий охоче доставить вашу кореспонденцію до місця призначення, якщо його маршрут збігається з вашим. В останньому, заключному, розділі свого листа Павло радить римлянам: «Поручаю ж вам сестру нашу Фіву, служебницю Церкви в Кенхреях, щоб ви прийняли її в Господі, як личить святим, і допомагайте їй, у якій речі буде вона чого потребувати від вас, бо й вона опікунка була багатьом і самому мені» (16:1;2). Зрозуміло, що Фіва була глибоко шанованою християнкою, котра з невідомої причини відправилася до Риму. І так трапилося, що її рідне місто Кенхреї було одним з двох морських портів, які обслуговували Коринт, з чого наш висновок про складання Павлом Послання до римлян саме у Коринті набирає дедалі більшої ваги.
 
 

Категории: 

Ваша оценка: от 1 до 10: 

Голосов еще нет
Аватар пользователя aleksandroid